TACK!

Mina kiddos på ACYM hälsar & tackar så jättemycket för kexchokladen! Tack!
Jag hälsar & tackar för omtanke & förböner!

I förrgår kväll bestämde vi oss för att bli av med all kexchoklad som legat i vårt kylskåp två & en halv månad. Barnen på barnhemmet blev hysteriskt glada kan vi intyga. Det blev kort & gott en smått kaosartad men väldigt mysig kväll! :)

Då vi kom hem blev jag plötsligt superkass & mådde allt annat än bra. Hög feber, förskräcklig värk & annat otrevligt. Det var en ganska jobbig natt, eftersom jag inte somnade förrän framåt fem. Igår ringdes läkare & sjuksköterskor om vartannat, jag låg mest & kände mig döende. Vid lunch kom en sjuksköterska hem till oss, tog tempen, kollade på mig & sa ”Go to hospital, You, very bad!”. Jippie, jag som bara älskar att gå till doktorn i Afrika! ;) Nåväl, det blev ett annat lasarett i år, men före alla mängder personer som satt i kö fick jag ändå gå. Allt gick ganska fint (ingen blottning denna gång) tills det blev dags för blodprov. Då svimmade jag i Hannas famn. Sen fick vi åka till ett hotell som hade toalett, jag höll på att kräkas bara jag tänkte tanken att besöka en sjukhustoalett igen. Bajs på burk, kanske vore en affärsidé? ;) Det värsta igår var nog väntan på provresultaten, då satt vi med alla de andra(då vi tidigare väntat på doktorn fick vi sitta i blodtrycksrummet eftersom de ville skona oss från alla stirrande blickar). Jag mådde långt ifrån bra & tänkte att ”snart, snart dör jag”. Men det gjorde jag icke, jag har ju bara lite tyfus & några fler konstiga sjukdomar! ;)

Nu går jag på massor tabletter & känner mig som en sann narkoman. Idag är jag dock på benen igen, om än ganska mycket svagare än vanligt. Kan inte påstå att vädret gör mig piggare, regnperioden verkar vara tillbaka..

Här följer lite foton på chokladglädjen! :)


Tack, särskilt för all omtanke om er tyfusnarkoman!
 
/Hanna :)
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Men käre lille vän! Ta hand om och krya på dig!!
Och jag såg på några inlägg längre ner att det var två tjejer som såg ut som dem du träffade förra gången du var i Afrika, var det dem? :)
Jaja, ha det supermegabäst och jag saknar dig ska du veta! MEGAKRAM Elin

2013-11-16 @ 15:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0