The reason why I'm here.

Igår kväll fick jag äntligen frid över att vara här. Ett par timmar satt jag ute på vår trappa, såg solen gå ner i vår vackra trädgård & hade behövlig egentid med Gud. Det blev plötsligt så självklart för mig att vara här, det var med ett stort leende på läpparna jag gick in då det började bli kallt. Som ni vet har jag längtat hem en hel del, men igår påminde Gud mig om varför jag är här. Den här hösten kommer jag alltid bära med mig, det vet jag. Men, jag är inte här för att uppleva apor i trädgården eller för att ha något häftigt att berätta då jag kommer hem. Nej, det finns egentligen bara en enda anledning till att jag inte galltjutandes kastade mig av bussen den där kvällen för tre veckor sen. Varför? Jo, för att jag tror Gud vill att jag ska vara här denna höst, & jag är här enbart för att tjäna Honom. 

I öronen spelades ”Where ever the Lord leads me, I’m willing to go” & jag upplevde en påtaglig glädje över förmånen att få vara lärjunge. En av mina bästa vänner skickade med mig ett bokmärke som påminner mig om att jag är omgiven av änglar. Varje gång jag öppnar bibeln ligger det där & berättar för mig att Hanna & jag inte är ensamma. Ja, hade det inte varit för Gud så hade jag aldrig suttit här i Asella just nu. Det värmer hjärtat då jag får gåvan att inse att Han verkligen är här tillsammans med oss, & Han kommer aldrig någonsin lämna mig. Det är då sannerligen en välsignelse att ha den tryggheten, oavsett hur många mil jag är ifrån mina nära & kära så är jag aldrig ensam. Om 16 veckor idag är jag hemma igen, innan dess ska jag göra mitt bästa för att tjäna Honom som vill ha topplisteplatsen no.1 i både ditt & mitt liv. 

”Jag säger inte att jag har saknat något, för jag har lärt mig att vara nöjd med det jag har. Jag kan leva enkelt & jag kan leva i överflöd. Med allt & alla förhållanden är jag förtrogen. Jag kan vara mätt & jag kan vara hungrig, leva i överflöd & lida brist. Allt förmår jag i Honom som ger mig kraft.” - Fil 4:11-13

 

Det är Hans kärlek som är drivkraften, det är därför jag är här!

 

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0