Ut i mörkret.

God afton världen! :)
 
Här sitter jag, en lördagkväll & väntar på att klockan ska gå. Någon gång strax före midnatt ska jag befinna mig i Kinna för att möta upp ett gött evangelisationsgäng från Skåneland. De har bakat mängder bullar som vi ska dela ut tillsammans med en stor dos kärlek till människor som härjar ute inatt. Utanför Kinna krog tror jag tanken är att vi ska vara, så om du traskar förbi där inatt lovar jag förse dig med socker i magen. 
 
Åh, sånt här gillar jag. Det känns som pannkakskyrkan i Ängelholm som vi var ett gäng som återuppväckte förra våren, meningsfulla påhitt minsann!
 
Egentligen borde jag sova inatt eftersom vi haft en lång kördag idag & imorgon ska sjunga tills vi tappar luften. Varmt välkomna till Ytterby kyrka kl 18 imorgon förresten. Då blir det Händels Messias som når alla trumhinnor som befinner sig där. Fantastisk musik vill jag lova, & fantastiskt roligt kan man ha också, speciellt på mittersta sopranraden! ;)
 
Nog om det, jag känner att den här natten är viktig. Kan mycket väl tänka mig att jag kommer träffa på en & annan gammal konfirmand, & då hoppas jag kunna visa att den tro de fick möta då fortfarande finns idag, inatt. Förhoppningsvis blir detta inte en engångshändelse utan ett återkommande koncept, kan lätt tänka mig att satsa stenhårt på en "bullkyrka" eller liknande framöver. Jag tror det är långt mer betydelsefullt än vi anar. Vi måste våga möta människor där de är, om det så än är mitt i natten utanför en nattklubb. Jag längtar efter att få ge medmänniskor den kärlek som inte kommer från mig, se vilsna människor inse att det finns något mer att fylla livet med än bakfylla. Att det finns någon som älskar dem så vansinnigt högt!
 
Nu ska jag dricka kaffe & klä mig varmt. Hoppas du får en fin natt oavsett om du sover eller evangeliserar! :)
 
 
 
Förväntansfull inför de möten som väntar inatt!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0