Tre trallande töser

Hoppsan vad fort veckorna rullar förbi, hur hinner man blogga varje dag? Jag begriper't inte!
 
Kanske kan bero på hur man prioriterar också såklart. Igår höll jag en föreläsning på mitt gamla oslagbara gymnasieprogram & pratade om bland annat det, prioriteringar & hur de ändras efter en period i ett u-land. Det kanske är där jag är? Lite mindre taggad på att lägga onödig tid på bloggvärlden..
 
På tal om sociala medier tog jag just en sväng förbi instagram & insåg att jag den senaste veckan lagt upp hela två bilder som tagits i spegel. Hur gick det till? Jag tar aldrig spegelbilder, är praktiskt taget nästan helt allergisk mot selfies överlag. Det ligger lite högstadiekänsla över det kan jag tycka, & njae, jag konstaterar helt enkelt att det är inte min grej!
 
Igår gjorde jag det jag länge tänkt att jag måste. La mej på soffan i personalrummet, sträckte ut min hand mot en kollega som stal lite blod & jag fick det bekräftat - jag har inte diabetes!! Åh vilken lättnad!! Förvisso ligger jag nog inte i någon riskgrupp, men ju mer man tänker på olika sjukdomar, desto fler symtom verkar man ha! ;) Imorgon får jag nog ringa doktorn i varje fall, för något är fel på mig & det vore skönt att rätta till!
 
Det var något mer jag tänkte berätta för er, om det kan ha varit något snabbt om helgen tro? Fantastiskt fin helg som inleddes med systerkväll. Åh så välsignat! Har jag berättat att jag har världens bästa storasyster? :)
I lördags var det swoppingdags & 4000 kronor samlades in till mina barn. Dessutom blev mängder kläder över, & vi ska ta med så mycket vi bara kan till Etti om mindre än tre veckor(!!!)! Kvällen & natten spenderades med goaste tjejligan. Vi åt god mat & pratade massa gött. Ibland funderar jag på hur i hela friden jag har lyckats få så många otroligt fina vänner? Det kommer nog alltid vara ett mysterium för mig! :)
 
Idag har vi haft engelskalektion igen, inget vidare om du frågar mig. Men, inget ont som inte har något gott med sig. Träffade på flera gamla, goa vänner efteråt som förgyllde dagen! Dessutom fick jag några bamsekramar från elever jag hade då jag en period jobbade på särskolan. Blev väldigt glad & konstaterade då jag åkte hem att vi kramas alldeles för lite nu för tiden. Får jobba på't! :)
 
Foton lovade jag för ett tag sen & här kommer ett par stycken. Tre av mina nio(snart elva) kusinbarn satte guldkant på förra helgen. Det är kusseungarna på pappas sida helt enkelt, sjukt sköna ungar vill jag lova! :)
Jag blir så varm i hjärtat då jag får hänga med barn nu för tiden. Sen jag kom hem för snart fem månader sen (ja, det är inte klokt att det är så längesen!) har de små liven betytt mer för mig än någonsin tidigare!
 
 
Tveksamt om det går att hitta mysigare barn!
 
/Hanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0