Från Hannas hörna.

Hej på er allesammans!

Känner först & främst att jag måste förtydliga ett par saker i det senaste blogginlägget. För det första verkar en del tro att jag genomgår värsta depressionen, men som sagt befinner jag mig varken i livskris eller någon svacka. Det jag skrev om var snarare sådant jag brottats med många år & som få människor vetat om. Dessutom är det inte något jag tänker på varje dag, utan träffar du mig glad så är jag förmodligen det! :)

För det andra älskar jag livet. Ja, av hela mitt hjärta! Och jag är så galet fascinerad över hur vackert livet är på många sätt. Jag var otroligt velig om jag skulle dela det jag skrev eller inte. Men, oj vad jag tackar Gud för att jag gjorde det. Det som hänt senaste veckan tack vare det hade jag aldrig kunnat föreställa mig, & jag är så glad för att få vara ett verktyg för Honom & därmed hjälpa andra människor på denna jord!

Och så vill jag poängtera att man inte behöver vara rädd för att träffa mig oavsett om man blev förvånad eller inte. Har du frågor så ställ dem, ärlighet & öppenhet kommer man långt på! :)

 

I helgen var jag hemma för första gången sen flytten söderut. Tänk att en sån liten grej som att få dricka morgonkaffet i morgonrock kan vara så alldeles fantastiskt..! ;) Fredagskvällen bjöd på härlig middag med Christina samt Kristina från Duvemåla i Götelabörg. Snacka om kvalitetstid! :) Alla hjärtans dag spenderades mest med Kicki & Bruno, saknade typer alltså! Helgen innehöll dessutom gudstjänst på hemmaplan för första gången sen annandagjul. Det var efterlängtat precis som de många timmars prat jag fick tillsammans med världens allra bästa extramormor! Behöver jag säga att helgen var fantastisk? (:

Men, jag trivs också i Lund, riktigt bra faktiskt! Mitt rum, även kallat ”Hannas hörna” är precis som jag vill ha det, en plats för många möten. Sen jag flyttade hit har jag haft besök nästan varje dag, av gamla vänner, men också av många helt nya bekantskaper. Hit ska alla känna sig välkomna oavsett om man bara vill fika, eller om man behöver någon som lyssnar ett par timmar, eller om man vill skratta tills man får ont i magen. Det är precis jag vill leva mitt liv, att bara få komma människor riktigt nära på djupet, & få möjlighet att faktiskt möta människor just där de befinner sig i livet. Så, jag tackar Gud för att jag så tydligt ser Hans ledning i mitt liv, det finns nog inget som gör mig så imponerad & tacksam som just det! :)

Trots att jag trivs så bra, så längtar jag efter sommaren. Mest för att jag fryser tror jag.. ;) Men också för att jag fått förtroendet att agera bröllopsfotograf på hela fyra bröllop!! Helt fantastiskt för en liten amatör som jag! (Och då har jag faktiskt fått säga nej till ett också, så det kunde varit fem..) Lite sol hade hursomhaver inte skadat, men förra veckan tittade den fram & då blev det glasspicknick på gräset, utan jackor. Så snart är nog våren här får vi tro! :)

Nu måste jag svara på ett par mejl, helgen lär vara här på ett blink & då händer det saker vill jag lova, så idag måste jag bara få gjort massor! Hoppas Ni alla har det riktigt bra! :)

 

 
 

Glöm inte att se allt det vackra omkring Dig!

 

/Hanna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0